Documentacion: Add Requested Agents Mental Management

Descripcion: The agent mental state about the Add Requested Agents goal when it is terminated (satisfied or failed). It is used in the Goal Management.




Instancias de entidades de meta-modelo

EntidadEntidad del meta-modeloDocumentacion
SystemAgent 
Agente  It represents a generic agent in the system with the ability to add and remove itself from the system. 
(Mental SystemAgent ejecutor) 
AgenteConcreto   
Add Requested Agents Goal Failed 
EstadoMentalCondicionado  The Add Requested Agents goal has been failed. 
Add Requested Agents Goal Satisfied 
EstadoMentalCondicionado  The Add Requested Agents goal has been satisfied. 
Add Requested Agents 
Objetivo  Add to the Community the agents requested by the user. 
MentalManager 
Rol  It makes the necessay actions over the agent mental entities to allow the cleaning of mental states and the maintaining of cyclic goals. 


SystemAgent (Agente)

Propiedades:
IDSystemAgent 
DescripcionIt represents a generic agent in the system with the ability to add and remove itself from the system. 

Relaciones:
En el rolEn la relacion Otros extremos
RInstanciaDeD InstanciaDe 
Con los objetosEn el rol
(Mental SystemAgent ejecutor)  RinstanciaDeO


(Mental SystemAgent ejecutor) (AgenteConcreto)

Propiedades:
ID(Mental SystemAgent ejecutor) 

Relaciones:
En el rolEn la relacion Otros extremos
ATieneEstadoMentalOR ATieneEstadoMental 
Con los objetosEn el rol
Add Requested Agents Goal Satisfied  ATieneEstadoMentalDR
ATieneEstadoMentalOR ATieneEstadoMental 
Con los objetosEn el rol
Add Requested Agents Goal Failed  ATieneEstadoMentalDR
RinstanciaDeO InstanciaDe 
Con los objetosEn el rol
SystemAgent  RInstanciaDeD
WFJuegaOR WFJuega
  • ID: 
  •  
    Con los objetosEn el rol
    MentalManager  WFJuegaDR


    Add Requested Agents Goal Failed (EstadoMentalCondicionado)

    Propiedades:
    IDAdd Requested Agents Goal Failed 
    DescripcionThe Add Requested Agents goal has been failed. 
    Descripciongoal.state.equals("failed") 

    Relaciones:
    En el rolEn la relacion Otros extremos
    AContieneEntidadMentalOR AContieneEntidadMental 
    Con los objetosEn el rol
    Add Requested Agents  AContieneEntidadMentalDR
    ATieneEstadoMentalDR ATieneEstadoMental 
    Con los objetosEn el rol
    (Mental SystemAgent ejecutor)  ATieneEstadoMentalOR


    Add Requested Agents Goal Satisfied (EstadoMentalCondicionado)

    Propiedades:
    IDAdd Requested Agents Goal Satisfied 
    DescripcionThe Add Requested Agents goal has been satisfied. 
    Descripciongoal.state.equals("satisfied") 

    Relaciones:
    En el rolEn la relacion Otros extremos
    AContieneEntidadMentalOR AContieneEntidadMental 
    Con los objetosEn el rol
    Add Requested Agents  AContieneEntidadMentalDR
    ATieneEstadoMentalDR ATieneEstadoMental 
    Con los objetosEn el rol
    (Mental SystemAgent ejecutor)  ATieneEstadoMentalOR


    Add Requested Agents (Objetivo)

    Propiedades:
    IDAdd Requested Agents 
    DescripcionAdd to the Community the agents requested by the user. 

    Relaciones:
    En el rolEn la relacion Otros extremos
    AContieneEntidadMentalDR AContieneEntidadMental 
    Con los objetosEn el rol
    Add Requested Agents Goal Satisfied  AContieneEntidadMentalOR
    AContieneEntidadMentalDR AContieneEntidadMental 
    Con los objetosEn el rol
    Add Requested Agents Goal Failed  AContieneEntidadMentalOR


    MentalManager (Rol)

    Propiedades:
    IDMentalManager 
    DescripcionIt makes the necessay actions over the agent mental entities to allow the cleaning of mental states and the maintaining of cyclic goals. 

    Relaciones:
    En el rolEn la relacion Otros extremos
    WFJuegaDR WFJuega
  • ID: 
  •  
    Con los objetosEn el rol
    (Mental SystemAgent ejecutor)  WFJuegaOR